February 2019

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 
 
 

najbližšie podujatie:

Otvorená dielňa tanca 5Rytmov® na Dobrom trhu

"Vo Vašom tele je viac múdrosti ako vo vašich najhlbších filozofiách"
-- Friedrich Nietzsche
"There is more wisdom in your body than in your deepest philosophies"
-- Friedrich Nietzsche

5Rytmov® je filozofia, pohľad na svet a umenie v pohybe vytvorená Gabriellou Roth, praktikovaná desaťtisícmi tanečníkov na celom svete. Je to dynamická pohybová prax zakorenená v princípe, že ak dostaneš dušu do pohybu, začne sa sama uzdravovať.Pohyb je oboje – liek aj metafora, ktoré sa ku nám dostávajú krížom cez všetky jazyky, kultúry a vekové skupiny, aby premenili utrpenie na umenie, umenie na uvedomenie a uvedomenie na akciu. Kdekoľvek tancujeme 5Rytmov, vznikne komunita narodená pre tanec, potenie sa, zmenu a podporu, ktorá poskytne bezpečný priestor pre každého z nás aby sme mohli zatriasť tým čo drží naše ego a prebudiť štavnaté, nepredvídateĺné, fascinujúce, na hrane sa pohybujúce, hviezdne časti nášho ja, ktoré si zaslúžia byť slobodné.

Vítané sú všetky vekové kategórie, nováčikovia, ľudia bez predchádzajúcich tanečných skúseností aj skúsení tanečníci. Zíde sa viac vrstiev ľahkého odevu na tancovanie a vhod príde aj fľaša s vodou.Pri tomto tanci sa môžeme aj riadne zapotiť, vlastný uterák bude v takej chvíli užitočný.

Tancujeme naboso, prípadne v ľahkej tanečnej obuvi. Hudba hrá 10 minút pred začiatkom.

Vstup: 15 €

Tento tanec 5Rytmov je súčasť programu "Dobrého trhu na Jakubáku 2019"

Looking forward to meet you on the dance floor

filtrovať podľa kategórií

1. February 2019
Friday – 19/00
divadlo

M.H.L.

Sláva Daubnerová

Dokumentárna monodráma inšpirovaná životom a dielom režisérky Magdy Husákovej Lokvencovej.

Ocenenia:  
Sláva Daubnerová
- víťaz v kategórií Objav sezóny, anketa Dosky 2010
  Nominácia v kategórií Inscenácia sezóny, anketa Dosky 2010   Výročná cena Literárneho Fondu v oblasti divadla a dramatickej tvorby za réžijné a herecké naštudovanie postavy M. Husákovej Nominácia a 3. miesto v kategórií Divadlo, Kultúrna udalosť roka 2010 vyhlasovaná denníkom SME

Vstupné: 10 € / 8 € (zľavnené)
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Scenár a réžia S. Daubnerová
Organizuje P.A.T.
Podpora Divadelný ústav, MK SR, Slovenský filmový ústav



12. February 2019
Tuesday – 19/00
tanec – premiéra

Autocorrect

Batyskaf

What is world, baby don't hurt me!? (autocorrect.) Identita vnímaná celoplošne. Prekročiť hranicu nekomfortu, či zaobísť sa bez internetu (?)

Vstupné: 5 € 

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Koncept, choreografia, tanec: Soňa Kúdeľová
Dramaturgia: Ivo Dobrovodský
Hudba: Dominik Novák
vizuál: Juraj Mydla, Martin Toldy
Light design: Slvamír Šmálik
Produkcia: OZ Gegangere
Plagát: Michal Stolárik


14. February 2019
Thursday – 19/00
festival – repríza

15. February 2019
Friday – 19/00
festival – repríza

Americký cisár

Martin Pollack

Koprodukčný divadelný projekt Štúdia 12 a Divadla Pôtoň podľa reportážnej knihy Martina Pollacka - Americký cisár. Masový útek z Haliče. |KAISER VON AMERIKA. Die große Flucht aus Galizien|

Scénická kompozícia vychádzajúca z reportážnej knihy Americký cisár, ktorá spracúva tému hromadného vysťahovalectva na prelome 19. a 20. storočia a dokazuje, že utečenecká kríza nie je slovným spojením, ktoré sa týka výhradne dnešných dní. 

Aj naši predkovia z východu rakúsko-uhorskej monarchie boli na sklonku 19. storočia súčasťou exodu obrovských rozmerov a zároveň boli výhodným obchodným artiklom pre špekulantov, prevádzačov, agentov a podvodníkov každého druhu. Toto obdobie približuje množstvom historických faktov podporených silnými príbehmi a osudmi konkrétnych ľudí.

Vstupné: 12 € / 10 € (zľavnené)

UPOZORNENIE pre alergikov: Predstavenie sa odohráva v prašnom prostredí.


* Martin Pollack je rakúsky reportér, spisovateľ a prekladateľ. Je autorom historicko-reportážnych kníh, ktoré sa venujú najmä regiónu strednej a východnej Európy a špeciálne územiam "kontaminovaným dejinami". V jeho ďalšej knihe Smrť v bunkri spracoval život svojho biologického otca, príslušníka jednotiek SS Gerharda Basta, ktorý v roku 1944 operoval aj na území Slovenska. Takto sa Martin Pollack vyrovnal so svojimi vlastnými ťaživými dejinami - s nacistickou minulosťou svojich rodinných príslušníkov.

Dramatizácia: Michal Ditte
Preklad: Michal Hvorecký
Réžia: Iveta Ditte Jurčová
Dramaturgia: Marek Godovič
Výtvarný koncept: Iveta Ditte Jurčová, Katarína Caková
Realizácia výtvarného konceptu: Katarína Caková
Pohybová spolupráca: Mária Danadová
Hudba: Ivana Mer & Cristian Estrella
Digital media: Erik Bartoš

Účinkujú: Eva Moresová | Mária Danadová | Ľubomír Bukový |
Matúš Kvietik | Filip Jekkel


18. February 2019
Monday – 19/00
divadlo – repríza

Nevera

Ingmar Bergman

Nevera alebo „partitúra pre obrazové médium“ je filmová poviedka kultového švédskeho režiséra Ingmara Bergmana. Bergman nás prevádza milostným trojuholníkom, ktorý sa začína úplne nenápadne, no jeho zúčastnení postupne dospievajú k vzťahovému peklu. Inšpiráciou pre príbeh Nevery bola Bergmanova vlastná skúsenosť, ktorú opísal aj vo svojej autobiografii Laterna Magica. V roku 2000 bol podľa Bergmanovho scenára natočený rovnomenný film v réžii Liv Ullman.  Herečka Marianne vedie spokojný život po boku svojho manžela Markusa, úspešného dirigenta, s ktorým majú dcéru Isabelle. Často ich navštevuje spoločný priateľ, režisér David. Vzájomné priateľstvo Marianne a Davida však prepukne vo vášnivý vzťah plný lží voči Markusovi a Isabelle. Marianne sa začne postupne rúcať jej dobre usporiadaný život, uvedomuje si, že svoju rodinu nadobro stráca a nedokáže proti tomu nič urobiť. Aj v tomto diele sa ukazuje Bergmanovo majstrovstvo preniknúť do najhlbších zákutí psychológie postáv. Nevera totiž nenapraviteľne zasiahla životy viacerých osôb, ktoré si boli predtým vzájomne blízke. Nie je to len nevera muža a ženy. Je to nevera priateľovi, nevera dieťaťu, nevera všetkým, ktorí nám boli blízki a v neposlednom rade nevera sebe samému. Bergman príbeh graduje do rozmerov absolútneho ľudského zlyhania, z ktorého niet úniku. 

Vstupné: 9 € / 6 € (zľavnené)


Adaptácia a réžia: Matúš Bachynec
Dramaturgia: Lucia Mihálová
Scéna: Barbora Šajgalíková
Kostýmy: Ján Husár
Pohybová spolupráca: Juraj Letenay

Účinkujú:
Marianne: Marta Maťová
Bergman: Viliam Hriadel
Markus: Daniel Žulčák
David: Daniel Fischer

Z dôvodu choroby bola v záverečnej fáze skúšobného procesu inscenácie zrušená postava Isabelle (dieťa).

Producent: KADU – Kabinet audiovizuálnych divadelných umení, o.z.
Uvedenie inscenácie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia
Partneri: Soitron, Boneheadz, Nadácia Ingmara Bergmana, Literárny fond.


21. February 2019
Thursday – 19/00
Mliečne zuby

J/E/A/N

Ján Balaj

Autorská inscenácia inšpirovaná životom a dielom francúzskeho dramatika Jeana-Luca Lagarcea a rodinnými väzbami, ktoré vedia ochladnúť, ale nikdy sa nepretrhnú.

“Vrátiť sa po toľkých rokoch, nájsť tých, ktorí boli súčasťou tvojho života, ktorí boli tvojím životom, s nádejou, že budete v rozhovore pokračovať​ tam, ​kde si ho zanechal…”

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)


Koncept, réžia, performer: Ján Balaj
Režijná spolupráca, hudba: Jakub Mudrák
Svetelný dizajn: Martin Hodoň


23. February 2019
Saturday – 19/00
divadlo – repríza

25. February 2019
Monday – 19/00
divadlo – repríza

Princípy newspeaku

George Orwell

Orwellov text Princípy newspeaku  (The Principles of Newspeak) je obsiahla poznámka pod čiarou k slávnemu románu 1984. Formou „odbornej" vedeckej prednášky autor opisuje fungovanie oficiálneho jazyka fiktívnej Ocenánie – románovej vízie totalitného štátu budúcnosti. Analýza charakteristických jazykových postupov oficiálnej „novoreči" tu rozkrýva tie najjemnejšie a najmenej nápadné prostriedky, ktorý mi moc odníma jednotlivcovi politické slobody a nakoniec likviduje jeho ľudskú integritu. Formálne balansuje niekde na pomedzí činohry, happeningu, akustickej a výtvarnej inštalácie – v úsilí podať Orwellovu víziu a varovanie v čo najkoncentrovanejšej podobe. Rozhodujúcim médiom je tu  divák sám – v miere vnímania, v miere aktualizácie a spoluúčasti.

VSTUPNÉ: 10€


Inscenácia získala cenu Počin [Poučn] na festivale Kiosk. 

Koncept a réžia R. Ballek
Preklad J. Vojtek z originálu The Principles of Newspeak
Zvukový dizajn M. Kobolka
Scéna T. Ciller
Kostýmy K. Holková
Svetelný dizajn B. Adamčík
Foto R.Tappert
Účinkujú R. Roth, D. Kavaschová / M. Potokárová, M. Kobolka


Špeciálna vďaka za odbornú konzultáciu patrí S. Krekovičovi a M. Ožvoldovi.

Produkcia Supra Bohema, o.z. v spolupráci so Štúdiom 12

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.


28. February 2019
Thursday – 19/00
festival – repríza

Søren Kierkegaard

Inscenácia sprostredkúva život, dielo a myšlienky dánskeho filozofa Sørena Kierkegaarda. Za pomoci použitia jeho originálnych textov, bábok a jemného autorského vkladu do textu sa tvorcovia snažili vytvoriť obraz života muža, ktorý je považovaný za otca existencializmu a svojim dielom priamo ovplyvnil mnohých mysliteľov a tvorcov, ako napr. filozofov Camus, Sartre či Wittgendstein, dramatikov Becketta, Ionesca, Ibsena a Strindberga, či výtvarníka Muncha alebo psychológa Froma.

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)

Réžia – Silviu Debu
Text a koncept – Søren Aabye Kierkegaard, Mário Drgoňa, Rebeka Mehlyová
Preklad – Milan Žitný
Scénografia a bábky – Matej Truban
Hrajú – Mário Drgoňa, Matej Truban