September

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

? LOGIKA ¿

Hudobno-pohybová performancia na tému útlaku a obmedzovania slobody. Prečo sme zahnaní do kúta? Pomôžu nám z neho vyjsť tolerancia a pravda?

---

Vstaň a kráčaj, nech to bolí, prázdne ruky, prázdny svet, hlasy zhora, hlučné, drsné, iba názorový stret.  

---

Hnev ťa ženie do výšok,

osamelý mimo dav,

jedna myseľ, tupý pohľad,

nenamietaj, všetko sprav.

Už je jedno, čo je pravda, 

žiadne reči, rob, čo máš!

Ani lož ťa nezastaví,

kým sa nepoddáš.

Jak handrová bábika,

žiadny pocit, žiadna duša,

bez tváre a bez mena, 

autorita vždy ťa skúša.

Premena je úplná,

skús to, zakrič, vyskúšaj.

Dva a dva už nie sú štyri,

preto radšej poslúchaj.

---

Koncept: Radoslav Piovarči, Lucia Bielik, Nikoleta Darážová, Alexandra Rychtarčíková, Michal Paľko, Jakub Bielik

Interpretácia: Radoslav Piovarči, Lucia Bielik, Nikoleta Darážová

Hudba: Michal Paľko, Jakub Bielik

Dramaturgia: Alexandra Rychtarčíková

Grafika: Viktória Jehlárová

Kamerastrih: Valery Neskaradziany

Foto: Peter Shaman Coch

Realizátor projektu: tanC o. z. 

---

Vstupenky: 10€ / 6€ (zľavnená)
Vstupenky preklikom TU. 

 

Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Inscenácia nie je vhodná pre osoby mladšie ako 18 rokov. 

filtrovať podľa kategórií

19. september 2020
sobota - 19:00
tanec – repríza

↑&X / A P E N D I X

Martin Hodoň

Tanečný duet Apendix je anticipáciou konca. Na pôdoryse Borgesových textov skúma presah vedomia a nevedomia do formovania skutočnosti. Čas, ako katalyzátor šedej kôry a ďalšia premárnená šanca pamätať si svoj život. Zomriem, a ani si to nebudem pamätať.

Martin Hodoň je absolvent divadelnej vedy na VŠMU, neskôr pokračoval na JAMU v odbore réžia/dramaturgia pod vedením prof. Josefa Kovalčuka. V tvorbe sa venuje prevažne autorskému a fyzickému divadlu s presahom do súčasného tanca. Aktuálne je interným doktorandom na Slovenskej akadémií vied v Bratislave a jeho výskumnou oblasťou je vzťah performance art a performing arts. Počas štúdia na JAMU uviedol autorskú variáciu Hra B. M. Koltésa - V samote a magisterské štúdium ukončil autorskou inscenáciou ISBN (international Serial Body Number) a dramaturgiou inscenácie Faidrina láska (réžia Alexandra Bolfová). Popri štúdiu absolvoval umelecké stáž v divadle Husa na provázku (V. Morávek - Směšná interpretace) a dramaturgicky sa podieľal na projekte OBRYS pre Národné divadlo v Brne (réžia Jiří Bartovanec), réžia tanečného sóla Tomáša Janypku - Nové sady. Spolupráca s ochotníckym súborom DS Daxner v Tisovci - Túžby, sny a výčitky a Správa o stave bodu G. V Bratislave v roku 2015 založil spolu s Dášou Čiripovou a Zuzanou Neméthovou nezávislú performatívnu platformu GAFFA, pod ktorou vznikli projekty EVA, Pomaly plynúce dni, negatív_eGOtrip, mimochodom. Aktívne spolupracuje s divadlom NoMantinels a je dramaturgom festivalu Drama QUEER.

Réžia: Martin Hodoň
Dramaturgia: Dáša Čiripová
Scéna/kostým/svetelný dizajn: Michal Hōr Horáček
Hudba: Ink Midget
Interpreti: Nikoleta Rafaelisová, Daniel Raček
Produkcia: GAFFA oz / ŠTUDIO 12
Fotografie: Ľuboš Kotlár
Projekt vznikol s finančnou podporou FPU

Vstupné: 8 € / 6 € (zľavnené)