Marec

 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

Palác Radiojournal: komentovaná prehliadka priestorov Divadelného ústavu a Štúdia 12

Vedeli ste, že v budove dnešného Divadelného ústavu pôvodne sídlil Československý rozhlas a volala sa Palác Radiojournal? A že to bola jedna z prvých budov na svete postavených výlučne pre rozhlasové účely? Alebo to, že sa priestory využívali ako prvé filmové ateliéry na Slovensku? Prejdime sa spoločne priestorom, ktorý je nepopierateľným nositeľom genia loci.

Spolu s kunsthistoričkou a odborníčkou na architektúru 20. storočia Soňou Ščepánovou prejdeme priestormi Štúdia 12 a Divadelného ústavu, pričom odhalíme skryté zákutia a dozvieme sa tak viac o histórii priestorov, architektoch, ktorí budovu projektovali, ako aj o tom, na aké účely sa priestory využívali v minulosti.

Prehliadku povedie: Mgr. Ing. arch. Soňa Ščepánová.
---
Nutná registrácia cez formulár: 

22. septembra o 18:00 cez link dostupný TU. 

27. septembra o 18:00 cez link dostupný TU. 

VSTUPNÉ JE DOBROVOĽNÉ

---

Prehliadky sú súčasťou aktivít Dní európskeho kultúrneho dedičstva 2025. 

filtrovať podľa kategórií

12. marec 2020
štvrtok - 19:00
tanec

12. marec 2020
štvrtok - 19:00
tanec

29. marec 2020
nedeľa - 19:00
tanec

poNOIR + ATOPIC

Atopic 
(súčasná pohybová inscenácia - 30min.)  

Hovorí sa, že "koža je oknom do tela", a preto sa s najrôznejšími prejavmi na koži stretávame v zdraví i pri mnohých ochoreniach. Skúste si, napríklad u seba alebo Vášho dieťaťa vyšetriť “dermografizmus”. Na hornom poli hrudníka urobte tlakom svojho prstu čiaru alebo kríž. Za okamih u ľudí so zvýšenou dráždivosťou sa objaví výrazná kresba, vystupujúca nad povrch tak, ako je to známe pri žihľavkových pupienkoch.
Ideou súčasného tanečného predstavenia je téma atopic vo vzťahu k sebe samému a ovplyvňovanie psychického stavu na základe diagnózy “atopický exém”.

Choreografia: Lucia Bielik
Tanec: Michaela Nezvalová
Hudba: Matej Smutný
Vizualizácia: veronika Šmírová
Videoprojekcia, svetelný design a elektronická úprava hudby: Lukáš Matejka (Trakt)
Dramaturgia: Katarína Hitzingerová
Foto: Dušan Hein a Katarína Baranyai
Kamera: Marek Durdiak

Z verejných zdrojov projekt podporil: Fond na podporu umenia

poNOIR   
(súčasná tanečná performancia)

"Zlúčenie sa do jedného celku. Zblíženie, zjednotenie v jedno telo, dušu a tak súbežne vytvárať symbiózu. Súvislosť, súvis, spojitosť.... To všetko čo nás ponorí do hĺbky a prinesie nám rôznorodý pohľad na skutočnosť, ktorá sa nám mení priamo pred očami. Obyčajný príbeh, ktorý sa strmo skláňa k obzoru, nenápadný krehký k tomu ešte zopár páľav, drsne lomoziacich víchrov, pripadne aj hrmavíc iba za priehrštie udalostí iba celkom obyčajný príbeh VYTVORENIE SPOJENIA.   

Choreografia a interpretácia: Lucia Bielik, Michaela Šeligová
Hudba: Ján Gonda, Jozef Smutný
Projekcia: Lukáš Matejka

Vstupné: 7 € / 5 € (zľavnené)


17. marec 2020
utorok - 19:00
tanec

Verzus

Odivo

Predstavenie pracuje s témou ženy a jej mnohých odtieňov, no nie je feministicky zjednodušujúcim militantným manifestom. V otázkach, ktoré kladie a odpovediach, ktoré prostredníctvom M.D. a K. CH. interpretuje, je veľmi jemné, a tým neskutočne ženské. M.D. a K. CH. sa nesťažujú. Obnažujú svoje emócie a prostredníctvom veľmi otvoreného zdieľania najskrytejších sklamaní, ale aj radostí, nadväzujú vzťah s divákmi.

"Ty nie si žena. Ani v mojom vnútri nebudíš pocit niečoho ženského. Iba keď o tebe hovorím, tak ti moje slová dávajú ženský rod a moje výrazy obrysy ženstva. Ja o tebe totiž musím hovoriť s nehou a láskyplným snom, a na to si slová nájdu hlas len tak, že ťa oslovia ako ženu."

Inscenácia vznikla vďaka spolupráci Záhrady - centra nezávislej kultúry a divadelného zoskupenia Odivo.

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Vstupné: 8 € / 5 € (zľavnené)

Koncept a interpretácia: Kristína Chmelíková, Mária Danadová
Choreografická supervízia: Lucia Kašiarová
Autorská hudba: Martin Žiak
Svetelný a zvukový dizajn: Milan Slama
Grafický dizajn a foto: Ján Chmelík