Máj

 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

? LOGIKA ¿

Hudobno-pohybová performancia na tému útlaku a obmedzovania slobody. Prečo sme zahnaní do kúta? Pomôžu nám z neho vyjsť tolerancia a pravda?

---

Vstaň a kráčaj, nech to bolí, prázdne ruky, prázdny svet, hlasy zhora, hlučné, drsné, iba názorový stret.  

---

Hnev ťa ženie do výšok,

osamelý mimo dav,

jedna myseľ, tupý pohľad,

nenamietaj, všetko sprav.

Už je jedno, čo je pravda, 

žiadne reči, rob, čo máš!

Ani lož ťa nezastaví,

kým sa nepoddáš.

Jak handrová bábika,

žiadny pocit, žiadna duša,

bez tváre a bez mena, 

autorita vždy ťa skúša.

Premena je úplná,

skús to, zakrič, vyskúšaj.

Dva a dva už nie sú štyri,

preto radšej poslúchaj.

---

Koncept: Radoslav Piovarči, Lucia Bielik, Nikoleta Darážová, Alexandra Rychtarčíková, Michal Paľko, Jakub Bielik

Interpretácia: Radoslav Piovarči, Lucia Bielik, Nikoleta Darážová

Hudba: Michal Paľko, Jakub Bielik

Dramaturgia: Alexandra Rychtarčíková

Grafika: Viktória Jehlárová

Kamerastrih: Valery Neskaradziany

Foto: Peter Shaman Coch

Realizátor projektu: tanC o. z. 

---

Vstupenky: 10€ / 6€ (zľavnená)
Vstupenky preklikom TU. 

 

Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Inscenácia nie je vhodná pre osoby mladšie ako 18 rokov. 

filtrovať podľa kategórií

13. máj 2016
piatok - 10:00
Festival Nová dráma/New Drama 2016

Sme ako tí, pred ktorými nás rodičia varovali

Tanja Šljivar

Prezentácia slovenského vydania hry bosnianskej dramatičky za účasti autorky s moderátorkou Vladislavou Fekete, prekladateľkou publikácie. (v rámci

sekcie Focus Bosna a Hercegovina).

Dramatický text priam hmatateľne približuje beznádej na rumovisku spoločensky a politicky rozvrátenej krajiny. Postavy hry pre dvoch „hrajú“ všetkých hrdinov a antihrdinov temného, drsného a melancholického príbehu. Hra je plná neobyčajných obrazov – prevažne poetických, často repetičných, kontrastujúcich s jazykom postáv, ktorý je surový, ba až brutálny. Nájdeme v nej prvky súčasnej pop kultúry, hudobné matrice, reálie niektorých miest, mená novodobých celebrít ale aj elementy národných mytológií. V istom zmysle je Šljivarovej dráma porovnateľná s nočnou morou. Je zmesou všetkého možného, je lexikónom piesní, pracuje s dekomponovaným dramatickým časom, je zbierkou fiktívnych i skutočných ľudských osudov. Odkrýva strachy a paranoje neustále prítomné v diskurze medzi ženou a mužom, odhaľuje diskrepanciu či, lepšie povedané, priepasť medzi generáciami. 

Tanja Šljivar sa narodila v roku 1988 v Banja Luke, v Bosne a Hercegovine. V roku 2011 absolvovala štúdium dramaturgie na Fakulte dramatických umení v Belehrade, v Srbsku. Je autorkou dramatických textov Pošto pašteta? (Po čom je paštéta?), Grebanje ili Kako se ubila moja baka (Škriabanie alebo Ako sa zabila moja babka), Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali (Sme ako tí, pred ktorými nás rodičia varovali), Ali grad nas je štitio (Ale mesto nás chránilo) a krátkej hry Mrtvorođena (Mŕtvonarodená). Svoje hry, preložené do desiatich jazykov, publikovala v divadelných časopisoch a antológiách, inscenovali ich alebo uviedli na scénických čítaniach v Bosne a Hercegovine, Srbsku, Chorvátsku, Poľsku, Rakúsku, Španielsku a Nemecku.