Jún

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

OHORKY

Ľudský tep sa prispôsobuje spoločenskému: dejiny sa nepíšu z roka na rok, ale z minúty na minútu. Syndróm vyhorenia je ako ďalší pád meteoritu, ktorý vyhubí polovicu mladej populácie. Autorská inscenácia Ohorky je punkovým kabaretom s pár slovami navyše. V drzosti za zatvorenými dverami sa štyri cynické ohorky vysmievajú z príčin vlastného duševného úpadku. Absurdné skeče sa striedajú s ironickými piesňami, humor skáče z dôvtipného do nekorektného. Ohorky sú satira, Ohorky sú pátos, Ohorky sú únava. To všetko ich spája, kým ich to nezačne rozdeľovať.
---

Text: Filip Sojka, Vladimír Horník,
réžia: Vladimír Horník,
dramaturgia: Filip Sojka,
scéna: Terézia Ferková,
kostýmy: Kolektív,
hudobná spolupráca: Michal Kvaššay, Nathaniel Gonzalez,
produkcia: Simona Megová, Zuzana Kaichová,
účinkujú: Marián Kužma, Adriana Moravčíková, Mária Miklošková, Mário Mačičák.

---
Vstupenky: 8€/6€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

---
V inscenácii sa používajú expresívne výrazy. Vhodné pre osoby staršie ako 15 rokov.

filtrovať podľa kategórií

12. jún 2021
sobota - 19:00
tanec – repríza

Suvenír II: Not Titled Yet (Hortus Pomodorum)

Nástupište 1-12

"Aj nás trápia problémy tejto Zeme, aj nami lomcujú ekologické katastrofy od Tatier cez pralesy až po Mariánsku priekopu. Znova sme sa stretli, aby sme sa vyjadrili: slovami, tancom, hudbou, vizuálom, architektúrou, poéziou. Tentokrát hľadáme východiská na miestach, o ktorých ľudstvo snilo od nepamäti. Hortus conclusus: "Keby sa celý svet premenil na vôňu, keby sa celý svet premenil, ak by si tu u mňa mohol žiť, mohol by si, z tej vône, žiť, rozumej, všetko, už nemôže byť vábivejšia, ľúbeznejšia, žiť z nej navždy, keby som ti dovolil, žiť v nej."

Vstupné: 8 € / 6 € (zľavnené)

Tvorcovia: Mária Čorejová (vizuálne umenie), Tomáš Danielis (choreografia, tanec), Zuzana Novotová-Godálová (konceptuálne umenie), Zuzana Husárová (iteratúra), Ľubomír Panák (hudba), Miriam Sebianová (architektúra), Jakub Pišek (multimédiá), Michaela Ľuptáková (návrhárka kostýmov), Peter Korček (fotograf)

Účinkujú: Mária Čorejová, Tomáš Danielis, Zuzana Godálová Novotová, Zuzana Husárová, Ľubomír Panák, Jakub Pišek

Projekt Nástupište 1-12 celoročne podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia ako hlavný partner.

FOTO: Peter Korček


21. jún 2021
pondelok - 19:00
tanec

RADOSLAV PIOVARČI (Trakt o.z.) - CHARON

Tanečno-vizuálna performancia CHARON je inšpirovaná mytologickou postavou Charona – prievozníka duší a tézou Josepha Campbella, ktorá hovorí o mytológii ako o sile schopnej tvoriť morálne systémy. Postava Charona bola zvolená ako zosobnenie ľudských vlastností v ich sebareflexii. Zobrazuje kontrast v charakteroch reflektujúcich postoj k starovekému príbehu. Téma rezonujúca už v starovekom Grécku poukazuje aj na to, ako veľmi je hodnota peňazí zakorenená do ľudského podvedomia. Inšpiráciu nachádzame vo viacerých bájach, obrazoch slávnych maliarov, starovekých piesňach a textoch. Práve prednes zvukovo-malebných starovekých textov a ich prekomponovanie do pohybu, performancie a hudobnej kompozície sú základným kameňom tvorivého procesu. Príbehy našich mýtov z aktuálneho bytia prekračujú hranice svetov a posúvajú pohyb a hudbu do intenzívnejšieho vzťahu. Počas tvorivého procesu vznikne aj séria videoartov. 

Vstupné: 8 € / 6 € (zľavnené)

Tvorivý tím:
Radoslav Piovarči – koncept, choreografia, réžia, interpret
Paulína Šmatláková – spolutvorca, interpret
Michal Paľko – hudba, interpret
Lukáš Matejka – videoart, videodokumentácia
Alexandra Rychtarčíková – dramaturgia, texty
Martin Kotúček – kostýmy
Jan Čief – svetelný dizajn

www.navstevnik.sk/detail-podujatia?showId=1013802


24. jún 2021
štvrtok - 19:00
tanec – repríza

↑&X / A P E N D I X

Martin Hodoň

Tanečný duet Apendix je anticipáciou konca. Na pôdoryse Borgesových textov skúma presah vedomia a nevedomia do formovania skutočnosti. Čas, ako katalyzátor šedej kôry a ďalšia premárnená šanca pamätať si svoj život. Zomriem, a ani si to nebudem pamätať.

Martin Hodoň je absolvent divadelnej vedy na VŠMU, neskôr pokračoval na JAMU v odbore réžia/dramaturgia pod vedením prof. Josefa Kovalčuka. V tvorbe sa venuje prevažne autorskému a fyzickému divadlu s presahom do súčasného tanca. Aktuálne je interným doktorandom na Slovenskej akadémií vied v Bratislave a jeho výskumnou oblasťou je vzťah performance art a performing arts. Počas štúdia na JAMU uviedol autorskú variáciu Hra B. M. Koltésa - V samote a magisterské štúdium ukončil autorskou inscenáciou ISBN (international Serial Body Number) a dramaturgiou inscenácie Faidrina láska (réžia Alexandra Bolfová). Popri štúdiu absolvoval umelecké stáž v divadle Husa na provázku (V. Morávek - Směšná interpretace) a dramaturgicky sa podieľal na projekte OBRYS pre Národné divadlo v Brne (réžia Jiří Bartovanec), réžia tanečného sóla Tomáša Janypku - Nové sady. Spolupráca s ochotníckym súborom DS Daxner v Tisovci - Túžby, sny a výčitky a Správa o stave bodu G. V Bratislave v roku 2015 založil spolu s Dášou Čiripovou a Zuzanou Neméthovou nezávislú performatívnu platformu GAFFA, pod ktorou vznikli projekty EVA, Pomaly plynúce dni, negatív_eGOtrip, mimochodom. Aktívne spolupracuje s divadlom NoMantinels a je dramaturgom festivalu Drama QUEER.

Réžia: Martin Hodoň
Dramaturgia: Dáša Čiripová
Scéna/kostým/svetelný dizajn: Michal Hōr Horáček
Hudba: Ink Midget
Interpreti: Nikoleta Rafaelisová, Daniel Raček
Produkcia: GAFFA oz / ŠTUDIO 12
Fotografie: Ľuboš Kotlár
Projekt vznikol s finančnou podporou FPU

Vstupné: 8 € / 6 € (zľavnené)