December

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

Marína

Inscenácia MARÍNA, na motívy básnickej skladby Andreja Sládkoviča, pracuje s vrcholným dielom slovenského romantizmu a snaží sa v ňom demaskovať toxické roviny. Príbeh o prekazenej láske Andreja Sládkoviča je úplne vynechaný a nahrádza ho psychothriller v pivnici domu niekde v srdci slovenského vidieka. Sládkovičove verše ostávajú, no sú reintepretované, pozbavené idealizmu a obnažené až na kosť. Zisťujeme, že je v nich čosi temné a znepokojivé. Muž a žena. Básnik a jeho múza. Láska k národu a láska k žene. No nie je to také krásne? No nie je to také krásne...tradičné?
---
Text: Veronika Briestenská, Matej Trnovec,
réžia: Matej Trnovec,
scénografia a kostýmy: Dominika Katonová, Karolína Bujdáková,
produkcia: Emma Vašková, grafika: Ivana Havadejová,
účinkujú: Juraj Bolf, Adriana Moravčíková.
---
Vstupenky: 10/8 €
Vstupenky preklikom TU.

filtrovať podľa kategórií

17. december 2025
streda - 19:00
koncert

Štefánik — Kinetic Composition

Koncert pohyblivých zvukových objektov a postdigitálnych kompozícií

Projekt Kinetic Composition predstavuje sériu živých performancií, v ktorých sa hudba rodí v priamom kontakte s pohybom, materiálom a priestorom. Kompozície Martina Štefánika vznikajú prostredníctvom kinetických zvukových objektov — vlastnoručne skonštruovaných inštrumentov na pomedzí sochy, stroja a hudobného nástroja. Tieto objekty, riadené digitálnymi mikrokontrolérmi, krokovými motormi či elektromagnetickými rezonátormi, sa stávajú aktívnymi spoluhráčmi skladateľa.

Koncert je súčasťou autorovho dlhodobého výskumu v rámci doktorandského štúdia na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (Post-digital musical instruments in performative environments). V ňom skúma, ako sa pojem hudobného nástroja mení v ére post-digitality — keď zvuk nie je len výsledkom digitálneho spracovania, ale fyzickej interakcie materiálu, priestoru a algoritmu.

Divák je pozvaný do prostredia, v ktorom sa hranice medzi interpretom, nástrojom a poslucháčom rozplývajú. Všetko, čo sa hýbe, aj znie; všetko, čo znie, sa zároveň pohýna. Vzniká tak priestor na prehodnotenie tradičného rozlíšenia popredia a pozadia zvukuakcie a reakciekompozície a prostredia. Hudba sa tu nestavia „pred“ poslucháča — ale vzniká okolo neho, v sieti fyzických, akustických a vizuálnych udalostí.

Kinetic Composition je zároveň experimentálnym laboratóriom aj poetickým gestom: snahou o návrat hudby k materiálnosti, pohybu a zdieľanému priestoru v čase, keď väčšina zvukov žije iba na obrazovkách.
---
Účinkuje: Martin Majlo Štefánik
---
Vstupenky: 10€ (predpredaj)/12€ (na mieste)
Vstupenky preklikom TU.