December

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

TRIGGERS

Každým úderom sa ponárajú hlbšie a hlbšie. Ako dlho to potrvá, závisí od miery agresie: čím horúcejší súboj, tým strhujúcejšie pohyby. Ponárajú sa čoraz rýchlejšie. O prepadlisku, čo ich pohlcuje, nemajú ani tušenia. Všetok ten dekor, ktorý nikdy nikoho nezaujímal, sa prediera surovo a bez varovania pomedzi staronové intrigy. Pod povrchom vlastníctva a pozemkových špekulácií sa hýbe iná voda. Zaplavuje agoru diskusií o identite. Pri koreňoch molekuly, reakcie, mutácie, koktaily. Lenže ako to teraz vymeria zememerač? Obec je predsa majetkom zámku. A hmla, v ktorej je zahalený, sa volá antropocén. Sila faktického je nepohodlná správa pre intelekty, ktoré ostávajú presvedčené, že akákoľvek zmienka o skutočnosti nutne zaváňa reakcionárskymi fantáziami.

---

Koncept a performancia: Robo Švarc
Réžia a choreografia: Petra Fornayová
Dramaturgia: Dáša Čiripová
Videoprojekcia: Boris Vitázek
Hudba: Ambróz Šulej
Tanec: Silvia Buranovská (Sviteková)
Produkcia: AST

---

Vstupné na mieste: 12 / 8 eur
Predpredaj: 11 / 7 eur

Vstupenky preklikom TU.

filtrovať podľa kategórií

17. december 2025
streda - 19:00
koncert

Štefánik — Kinetic Composition

Koncert pohyblivých zvukových objektov a postdigitálnych kompozícií

Projekt Kinetic Composition predstavuje sériu živých performancií, v ktorých sa hudba rodí v priamom kontakte s pohybom, materiálom a priestorom. Kompozície Martina Štefánika vznikajú prostredníctvom kinetických zvukových objektov — vlastnoručne skonštruovaných inštrumentov na pomedzí sochy, stroja a hudobného nástroja. Tieto objekty, riadené digitálnymi mikrokontrolérmi, krokovými motormi či elektromagnetickými rezonátormi, sa stávajú aktívnymi spoluhráčmi skladateľa.

Koncert je súčasťou autorovho dlhodobého výskumu v rámci doktorandského štúdia na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (Post-digital musical instruments in performative environments). V ňom skúma, ako sa pojem hudobného nástroja mení v ére post-digitality — keď zvuk nie je len výsledkom digitálneho spracovania, ale fyzickej interakcie materiálu, priestoru a algoritmu.

Divák je pozvaný do prostredia, v ktorom sa hranice medzi interpretom, nástrojom a poslucháčom rozplývajú. Všetko, čo sa hýbe, aj znie; všetko, čo znie, sa zároveň pohýna. Vzniká tak priestor na prehodnotenie tradičného rozlíšenia popredia a pozadia zvukuakcie a reakciekompozície a prostredia. Hudba sa tu nestavia „pred“ poslucháča — ale vzniká okolo neho, v sieti fyzických, akustických a vizuálnych udalostí.

Kinetic Composition je zároveň experimentálnym laboratóriom aj poetickým gestom: snahou o návrat hudby k materiálnosti, pohybu a zdieľanému priestoru v čase, keď väčšina zvukov žije iba na obrazovkách.
---
Účinkuje: Martin Majlo Štefánik
---
Vstupenky: 10€ (predpredaj)/12€ (na mieste)
Vstupenky preklikom TU.