December

 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

najbližšie podujatie:

Držitelia


Duet o ľuďoch dneška, držiteľoch. O tom, ako sa slobodne držíme v obmedzeniach. 

Hlasy v hlave hovoria, že nie sme schopní veľkých vecí. 

Že to, čo robíme, už dávno za nič nestojí. 

Hlasy opakujú. Že to, o čom snívame, sa nestane nám.

Držitelia.

Stojím na malej čiernej planéte uhlíkových zvyškov a tá sa mi mrví pod nohami.  

Som nervózna aj v spánku. 

Som nervózny aj v spánku. 

Zajtra tu bude nová šanca a ja sa jej chopím. 

Akých predstáv o sebe sa držíte? Akých strachov a presvedčení? Ste v tom slobodní?

---

Realizačný tím: 

Réžia: Veronika Malgot

Choreografia: Michal Heriban

Hudba: Juraj Čech

Dramaturgia: Marek Godovič

Interpretácia: Barbora Janáková a Michal Heriban

---

Vstupenky: 12€/7€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia a Nadácia mesta Bratislavy. Platforma pre súčasný tanec je partnerom projektu. 

filtrovať podľa kategórií

05. december 2024
štvrtok - 19:00
performatívna skica – premiéra

06. december 2024
piatok - 19:00
performatívna skica – I. repríza

Wesendonck-Lieder

Richard Wagner

Láska ako najpôvodnejší ľudský cit a cesta k spáse sa stala pre Richarda Wagnera centrálnym leitmotívom nielen jeho tvorby, ale aj jeho života. Ovplyvnený Schopenhauerovou koncepciou o svete ako vôli a predstave a milostnou aférou s Mathildou Wesendonckovou skomponoval zbierku piesní Wesendonck-Lieder, ktorá sa stala štúdiou k jeho neskoršej hudobnej dráme Tristan a Izolda. V druhom dejstve tohto „opusu metaphysicum“ pojednáva v najdlhšom milostnom duete dejín opery transcendentálnu sublimáciu mileneckého páru vzdávajúceho sa svojho bytia v milostnom objatí prekonávajúcom hranice telesnosti i nepriateľského a nežičlivého sveta. Performatívna skica Wesendonck-Lieder sa zamýšľa nad Wagnerovou koncepciou Gesamtkunstwerku ako syntézy ideí, foriem a (javiskového) bytia (dramatických) charakterov sublimujúcej do efemérneho momentu vymaňujúceho sa nielen z tradičnej divadelnej formy, ale svojou témou bezpodmienečnej a bezhraničnej lásky aj z pút morálnej bigotérie. Takáto koncepcia lásky bola odjakživa tŕňom v oku každej autoritársky spravovanej spoločnosti. V Bayreuthskom festivalovom divadle, v ktorom nacisti zneužili interpretácie Wagnerových diel pre potreby svojej perverznej ideológie sa Tristan hral v roku 1939 poslednýkrát. Na program sa dostal až v roku 1952, rok po povojnovom obnovení Bayreuthských slávností.

---
Réžia, koncept, scéna: Peter Mazalán,
dramaturgia: Robert Bayer, 
svetelný dizajn: Ján Ptačin, 
zvukový dizajn: Fero Király, 
video: Peter Fröhlich,
účinkujú: Eva Šušková, Stefanie C. Braun, Aleš Janiga, Markéta Jasvecová, Peter Pažický, Mirka Glasová, Eva Husáková, Peter Mazalán.
---
Vstupenky: 14 €/10 € (zľavnený)
Vstupenky preklikom TU.
---

Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Predstavenie tiež vzniklo s finančnou podporou Nadácie mesta Bratislavy a Nadácie Tatra Banky.


07. december 2024
sobota - 19:00
Mliečne zuby – I. repríza

Ohorky

Ľudský tep sa prispôsobuje spoločenskému: dejiny sa nepíšu z roka na rok, ale z minúty na minútu. Syndróm vyhorenia je ako ďalší pád meteoritu, ktorý vyhubí polovicu mladej populácie. Autorská inscenácia Ohorky je punkovým kabaretom s pár slovami navyše. V drzosti za zatvorenými dverami sa štyri cynické ohorky vysmievajú z príčin vlastného duševného úpadku. Absurdné skeče sa striedajú s ironickými piesňami, humor skáče z dôvtipného do nekorektného. Ohorky sú satira, Ohorky sú pátos, Ohorky sú únava. To všetko ich spája, kým ich to nezačne rozdeľovať.
---

Text: Filip Sojka, Vladimír Horník,
réžia: Vladimír Horník,
dramaturgia: Filip Sojka,
scéna: Terézia Ferková,
kostýmy: Kolektív,
hudobná spolupráca: Michal Kvaššay, Nathaniel Gonzalez,
produkcia: Simona Megová, Zuzana Kaichová,
účinkujú: Marián Kužma, Adriana Moravčíková, Mária Miklošková, Mário Mačičák.

---
Vstupenky: 7€/5€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

---
V inscenácii sa používajú expresívne výrazy. Vhodné pre osoby staršie ako 15 rokov.

 

Projekt vznikol v rámci platformy Mliečne zuby.


12. december 2024
štvrtok - 19:00
premiéra – II. repríza

Nezmyslov zbavení

Mladé divadlo

S radosťou Vám oznamujeme, že Alica a Marcel sa rozhodli vstúpiť do zväzku manželského a že sa ich srdcia spoja 12. 12. 2024. Zároveň Vám s radosťou oznamujeme aj to, že Marcelov o tri roky starší brat už 32 mesiacov nevyšiel z bytu a spí pri zapnutom svetle, aj keď mu ťahá na tridsiatku. Taktiež Vám dávame na známosť, že ten trubiroh má novú frajerku, ktorá na našu svadbu nie je pozvaná. Ak sa tam však s tou plastovou figurínou dotrepe - skončí všetka sranda…

Budeme radi, ak tento výnimočný deň strávite v našej prítomnosti a odprevadíte nás na cestu vzájomného pochopenia a lásky.

-----

Réžia, autor textu: Kristián Kozmenko
Scénografia a kostýmy: Kristián Kozmenko
Foto: Bara Podola
Účinkujú: Timea Rošková, Filip Šebesta, Karin Tužinská, Kristián Kozmenko
-----

Vstupenky: 9€/7€ (zľavnený)

Vstupenky cez odkaz preklikom TU.

Upozorňujeme, že v predstavení sa používajú expresívne výrazy. Predstavenie nie je vhodné pre osoby mladšie ako 15 rokov.

Projekt podporila Nadácia Tatra banky.


13. december 2024
piatok - 19:00
divadlo

Katarína Nádaská: Zimné obradové zvykoslovie (VYPREDANÉ)

Čo to boli strídžie dni a aké opatrenia v tento čas robili naši predkovia? 
Ktoré dni boli považované za magické dni vhodné na ľúbostnú mágiu?  
Aké zvyky sa robili na Luciu a prečo sa robil Luciin stolček?
Prečo sa na Mikuláša tešili nielen deti, ale aj slobodné dievčatá?
Kedy k Mikulášovi pribudol čert? 
Ako slávili Vianoce naši predkovia v vidieku a v meste?
Prečo mala niekedy Štedrá večera 12 jedál a ktoré to boli? 
Kde sa zrodila tradícia vianočného stromčeka a ozdôb? 
Od kedy si dávame na Vianoce darčeky? 

Na tieto i ďalšie otázky sa dozviete odpovede na prednáške historičky a etnologičky Kataríny Nádaskej.

---

Mgr. Katarína Nádaská, PhD.
je oceňovaná etnologička a historička, ktorá sa špecializuje na náboženskú etnológiu, etnomedicínu, mágiu a démonológiu, stredouerópske kontexty ľudovej kultúry a vizuálnu antropológiu. Vyštudovala odbor etnológia – história na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Pracovala nielen na svojej alma mater, ale aj na ďalších univerzitách. Absolvovala viacero vedeckých stáží na európskych univerzitách, pracovala ako kurátorka a literárna historička v Múzeu mesta Bratislava aj ako odborná vedecká pracovníčka v Divadelnom ústave v Bratislave. V súčasnosti pôsobí ako odborná pracovníčka v samospráve, venuje sa historickému poradenstvu pre oblasť masmédií a filmu, prednáša na viacerých univerzitách na Slovensku i v zahraničí. Je autorkou viacerých monografií, vedeckých štúdií a popularizačných článkov, a tiež spoluautorkou etnologických filmových dokumentov.

---

Prednáška je VYPREDANÁ.


20. december 2024
piatok - 19:00
súčasný tanec – premiéra

Držitelia

Jedným dychom


Duet o ľuďoch dneška, držiteľoch. O tom, ako sa slobodne držíme v obmedzeniach. 

Hlasy v hlave hovoria, že nie sme schopní veľkých vecí. 

Že to, čo robíme, už dávno za nič nestojí. 

Hlasy opakujú. Že to, o čom snívame, sa nestane nám.

Držitelia.

Stojím na malej čiernej planéte uhlíkových zvyškov a tá sa mi mrví pod nohami.  

Som nervózna aj v spánku. 

Som nervózny aj v spánku. 

Zajtra tu bude nová šanca a ja sa jej chopím. 

Akých predstáv o sebe sa držíte? Akých strachov a presvedčení? Ste v tom slobodní?

---

Realizačný tím: 

Réžia: Veronika Malgot

Choreografia: Michal Heriban

Hudba: Juraj Čech

Dramaturgia: Marek Godovič

Interpretácia: Barbora Janáková a Michal Heriban

---

Vstupenky: 12€/7€ (zľavnený)

Vstupenky preklikom TU.

Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia a Nadácia mesta Bratislavy. Platforma pre súčasný tanec je partnerom projektu.