January 2020

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 

najbližšie podujatie:

Franz W.

Inscenácia s použitím textov z diela nemeckého dramatika Georga Bűchnera „Woyczek".

Epický príbeh o milujúcom vojakovi Franzovi W., narodenom v roku 2030, ktorého spoločnosť tlačí čoraz ďalej za hranicu dôstojnej existencie, kde za jeho obetu a nezištnosť sú mu odplatou zrada, ponižovanie, duševná a telesná skaza. Čo všetko je Franz; obyčajný človek, schopný vytrpieť pre svoju Máriu a dcéru Hanu? Privyrába si účasťou na nehumánnych experimentoch lekára, plní rôzne úlohy pre vrtošivého Poručíka, znáša vojenský dril a ponižovanie. Predzvesťou zlomu sú Franzove apokalyptické vízie, telesný a duševný úpadok.

Vstupné: 8 € / 6 € (zľavnené)

Z verejných zdrojov podporil FOND NA PODPORU UMENIA.

filtrovať podľa kategórií

7. January 2020
Tuesday – 19/00
Mliečne zuby – repríza

Centrum lásky k feminizmu

Dočasný kolektív

Toto nie je divadelná inscenácia. Definícia tvorby inscenácie predpokladá, že "umelecké vedenie divadla, alebo jeden z jeho členov prichádza s vlastnou víziou. Jeho úvahy by mali vychádzať z celkovej dlhodobej koncepcie - z poslania, cieľov a úloh divadla." Tento koncept sa rozbíja v momente snahy o nehierarchickú tvorbu. V momente, kedy nechceme nasledovať jeho víziu, ale rozprúdiť kolektívnu imagináciu. Odmietame režisérsky diktát aj totalitu téz.

Toto nie je divadelná inscenácia o feminizme. Feminizmus je presadzovanie práv žien na základe rovnosti pohlaví, jeho úspechy sa počítajú podľa počtu žien v mocenských pozíciách. Centrum lásky k feminizmu je snaha o zachytenie rôznych teórií a praktík feminizmu. Je to (komunitný) priestor pre ľudí, ktorí chcú skúmať vlastnú empatiu, prekonať hranice konštruktov a redefinovať si feminizmus ako pojem aj prax.

Ak Vás zaujíma, ako by sa divadlo dalo robiť nehierarchicky, prečo potrebujeme dekonštruovať rozloženie moci v našej spoločnosti, prečo sa potrebujeme rozprávať a aktívne počúvať, a ak Vás už nebaví rámcovanie feminizmu ako alternatívy pre rodinný život a chcete vidieť, prečo to musí byť komplexná analýza súčasného stavu, tak Centrum lásky k feminizmu je tu pre Vás!

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)

Dramaturgia, kostýmy, performancia, réžia, scéna a videá: Dočasný kolektív


14. January 2020
Tuesday – 19/00
divadlo – repríza

Søren Kierkegaard

Inscenácia sprostredkúva život, dielo a myšlienky dánskeho filozofa Sørena Kierkegaarda. Za pomoci použitia jeho originálnych textov, bábok a jemného autorského vkladu do textu sa tvorcovia snažili vytvoriť obraz života muža, ktorý je považovaný za otca existencializmu a svojim dielom priamo ovplyvnil mnohých mysliteľov a tvorcov, ako napr. filozofov Camus, Sartre či Wittgenstein, dramatikov Becketta, Ionesca, Ibsena a Strindberga, či výtvarníka Muncha alebo psychológa Froma.

Vstupné: 7 € / 5 € (zľavnené)

Réžia – Silviu Debu
Text a koncept – Søren Aabye Kierkegaard, Mário Drgoňa, Rebeka Mehlyová
Preklad – Milan Žitný
Scénografia a bábky – Matej Truban
Hrajú – Mário Drgoňa, Matej Truban


22. January 2020
Wednesday – 19/00
divadlo – repríza

Bye Bye Barcelona

Mária Karoľová

Medzinárodná slovensko-španielska inscenácia približuje tému ženskej emigrácie do krajiny západnej Európy po otvorení hraníc. Zachytáva Nežnú revolúciu v roku 1989 a následných 30 rokov budovania demokracie na Slovensku. Je generačnou výpoveďou ľudí, ktorí sa narodili v socializme a vyrastali v kapitalizme.


Réžia: Montserrat Bonet
Dramaturgia: Lenka Čepková
Scénografia, kostýmy: Dáša Krištofovičová
Choreografia: Eva Priečková, Lukáš Bobalík
Hudba: Ivana Mer
Produkcia: Iveta Konýčková
Producent: Robert Pakan
Vizuál: Marta Prokopová

Účinkuje: Mária Karoľová

Vstupné: 8 € / 5 € (zľavnené)

Projekt vznikol v spolupráci Divadla NoMantinels a Štúdia 12.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.


23. January 2020
Thursday – 19/00
divadlo – repríza

@hilma

Autorská monodráma na pomedzí tanečného divadla, performance a inštalácie sa dramaturgicky opiera
o život a dielo švédskej maliarky Hilmy af Klint.

Hilma af Klint je autorkou doložiteľne prvých abstraktných malieb našej civilizácie. Jej dielo však bolo širšej verejnosti dlho neznáme, zatienili ju mená ako Kandinskij, Malevič a Kupka. Čiastočne preto, že si af Klint, na odporúčanie Rudolfa Steinera, muža, ktorého nesmierne obdivovala, priala, aby ešte 20 rokov po jej smrti neboli jej abstraktné práce vystavované. Zároveň čelilo jej dielo skepse odbornej verejnosti a svetových galérií. Nie len že bola jednou z prvých študentiek výtvarného umenia, bola navyše spiritualistkou a médiom. Niekoľko krát v priebehu svojho života absolútne opustila svoje dovtedajšie umelecké nazeranie, aby prekonala samú seba a vytvorila niečo nové a lepšie. Celý život si viedla podrobné poznámky, v ktorých okrem iného zaznamenala seánsy, počas ktorých ju „vyšší majster“ Amaliel predurčil na dôležitú úlohu - vytvorenie prvej veľkej abstraktnej série našej civilizácie…

Performerka Monika Štolcová a výtvarníčka Sarah Pekarčíková sa neštylizujú do žiadnych postáv, samy za seba sa spolu s režisérom Romanom Poliakom konfrontujú s odkazom života švédskej maliarky. Ide o akési „otagovanie“ historickej osobnosti do súčasnosti.

Dôležité sú pre tvorcov najmä otázky originality, prvenstva a relevancie v umení. Bolo Hilme ukrivdené, ak sa svojvoľne rozhodla, že sa jej dielo vystaví neskôr, no svet už vtedy poznal Kandinského, takže na jej dielo hľadel s dešpektom? Ako sa umelec neviditeľný pre súčasníkov stane relevantným v našej dobe? Aký je vzťah umenia a času? Ako a kto určí relevanciu umelcovej tvorby?

Vstupné: 5 € / 3 € (zľavnené)

Koncept: Roman Poliak, Monika Štolcová
Réžia: Roman Poliak
Účinkuje: Monika Štolcová, Sarah Pekarčíková
Výroba scény: Ivana Pekárová


25. January 2020
Saturday – 19/00
divadlo

Life kouč

Nick Reed

Hosťovanie Divadla Kontra zo Spišskej Novej Vsi. 

Komédia Nicka Reeda je Pygmalion 21. storočia. Colin stojí pred ťažkou úlohou: spraviť z mladej naivky úspešnú ženu. Ale v dnešnej dobe sú "vzormi" manažéri a manažérky firiem a časťou novodobej "etikety", ktorú sa Wendy musí naučiť, sú: asertivita, určenie si cieľov a zdravý egoizmus.

Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia

Vstupné: 10 € / 8 € (zľavnené)

Réžia: Klaudyna Rozhin
Hrajú: Antónia Kurimský Oľšavská, Lucia Hrašková,
Peter Čižmár a Lukáš Šepták